vrijdag 23 september 2016

Wat mag mijn pauw?

Die nieuwe klerenkast, de klerenkast in NieuweHuis he. Die is groter dan de vorige...... En het centrum van de nieuwe woonplaats heeft veeel meer winkeltjes, ook leuke, ook makkelijke grote.....

Dus de verleiding van de markt en de zuigkracht van een lege kast is er (weer). Kan mijn innerlijke pauw die weerstaan?

Mijn eekhoorntje kan het hebben: ik heb genoeg warme truien, lekkere sokjes enz. Dat zit wel snor. En de basis garderobe laat me elke week verschillende dingetjes aanhebben op het werk (herhaalt elke 14 dagen, of iets langer). Dat is genoeg, in de mannenomgeving waar ik werk.

Maar ik zie nu mooie setjes, en jasjes. Zou een leuke aanvulling zijn, en dan ben ik op een andere manier mooi (en warm) op het werk. Dat mag toch wel? Er goed uitzien is goed voor mijn imago en carriere.
Zegt mijn innnerlijke pauw.
Al zie ik mezelf niet echt wat weg doen, want dit is nog goed.... En dat zit nog lekker (danwel prima)...
En de kast heeft ruimte over nu....

Dus tja.

De eerste barst in het bolwerk is het breien van een nieuwe omslagdoek/vest. Dat levert ook een lange tijd meditatieve actie op, en dus rust in het hoofd. Heel handig met zo'n moe hoofd dat ik regelmatig heb.
En nu ben ik heel blij met wat ik maak, want ik maak het natuurlijk precies in de kleur en materiaal die ik mooi en lekker vind. Met dat ene lieve uiltje in de rand gebreid, past precies bij deze dame <vul hier een mooi verhaal over Athene in>.
Maar met alle moeheid van de afgelopen tijd, gaat die omslagdoek hard.

En ik word wat fitter, dus ik loop "zomaar" even langs een winkel.

Dus...
slik....
Ik voel de trekkracht van nieuwe mooie vestjes en jasjes en tops (de rest kan ik nog wel weerstaan). Alhoewel die schoenenwinkel ECHT mooie schoenen had (goede ook).

Dat dus.

Bij het verhuizen heb ik van alles doorgegekeken, maar uit de klerenkast is niet veel weg gegaan. Wel uit de zaken die ik al apart had gelegd richting zolder, maar niet uit de "normale voorraad".
Ik gebruik alles regelmatig. Het meeste dan, en de rest is wel zonde om weg te doen - te mooi, of handig in die  of die (zeldzame) situatie - en dan gebruik ik t ook.

Hebben jullie nog tips om mezelf grenzen te stellen voor deze nieuwe kast? Of andere manieren om mijn innerlijke pauw tevreden te stellen?

1 opmerking:

  1. Ik zou mezelf ook wel wat toestaan gewoon. Waarom eigenlijk niet? Of heb je een krap budget?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen