vrijdag 22 april 2016

Niet stoicijns dagdromen

Ik kan een hoop hebben, sommigen zouden me stoicijns noemen. Of een doorzetter. Maar nu ben ik helemaal vlak qua emoties, want ik ben gewoon moe. MOE. Laat-maar-alles-ik-kan-niet-eens-meer-iets-bedenken moe.

Logisch met een verhuizing, waar ik 2 dagen per week mee verbouw. Zeker voor zo'n bikkel (die best een portie oncomfortabel kan leven soms zelfs opzoekt). En zo'n onsteking zal ook nog wel wat energie trekken. En natuurlijk is bij mijn baas (waar ik mijn fulltime baan in 4 dagen doe) het lekker druk.  En voor de vrije uurtjes doen we nog iets om het oude huis te verkopen.
Sorry nog trouwens, dat het bloggen zo slecht lukt tussendoor.
Ja, ja, vast wel (maar als eigenwijs doorzettertje vind ik dat maar matige argumenten). Logica is niet alles.

En psychologisch is het nu ook het zware moment: de eerste enthousiaste weken hebben we gehad, maar de grote klussen zijn nog niet af. (Al hoorde ik dat de zonnepanelen hangen - maar ze zijn nog niet aangesloten bijvoorbeeld). Dus er moet nog heel veel "kleine" dingen gedaan worden, voordat maar de contouren af zijn.
En daarna is er nog een lijst met klussjes als: vloer vervangen in woonkamer, keuken en 2 slaapkamers, alle muren schilderen, fietsenafdakje maken.
Ja, ja, natuurlijk helpt dat niet mee  (al zou dat voor een bikkel als ik toch nog wel moeten kunnen)

En dat het oude huis matig verkoopt (wel bezichtigingen, zelfs 2e keer bieden, maar 10% af van wat we als minimum prijs hebben staan), is ook een soort zorgje.
Ja, ja, en zorgen verlagen je denkvermogen, dat weten we. Dus alles werkt kvt tegen elkaar in. Ik ga zelfs minder netjes praten en negatief doen, zo moe ben ik.

Dus ik heb nogal last van het nu-even-niet gevoel. En dat moet maar even mogen van mezelf, want ik ben te moe om een uitweg te bedenken (anders dan slapen, en hangen, en vertrekken naar een ver land, of de loterij winnen om alles te laten doen - maar da's lastig als je heel consuminderig geen loten hebt)

Dus ik ben maar eens andere dingen aan het bedenken dan aansluitschema's voor zonnepanelen of marketingtips voor een huizenverkoop. Ik ben nu gewoon even aan het dagdromen hoe ik nou eens lekker van mezelf mag uitrusten.

Wat er in me opkomt: eh.. kussens, hangmat, zon, poes, boeken (Pern!) en wat aardigs te drinken (thee, water met bubbels, eventueel met gerstenat).

En morgen ga ik wandelen met zoonlief (inclusief een stuk begeleiding voor z'n studieplanning) en mag ik een lekkere zak snoep van mezelf.

Droomt iemand nog andere leuke dingen voor me?
Dan ga ik braaf m'n thuiswerkdag uitvoeren, want de uurtjes die ik had vrijgenomen zijn nu wel op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten