maandag 25 mei 2015

tussendoortje: laptopvraagje irritante cursor

We hebben hier in huis 2 laptops: een gewone, en een kleintje.
Dat kleintje is een Asus 10 inch. Makkelijk voor op vakantie, of als iemand de gewone in gebruik heeft, en je toch wat wilt op het internet met typen. (kijken en lezen kan via de smartphone ook nog wel).

Maar typen op de kleine laptop is een bijzondere gewaarwording. Als ik aan het typen ben, in het blogprogramma of in een Office document, dan springt de cursor af en toe naar boven.

Ik dacht eerst dat ik tijdens het (10 vinger) typen de tochpad aanraakte en het zo deed. Maar afdekken helpt niet. En het gebeurt ook middenin een woord, als ik al mijn vingers omhoog heb.
Juist omdat ik 10 vingers blind kan typen, en dus normaal weinig aandacht aan het typen hoef te besteden, vind ik dit bijzonder irritant. Het verstoort m'n gedachte gang en maakt een goed leesbaar stuk schrijven lastiger als ik continu onderbroken wordt door mń verspringende cursor.

Heeft iemand ervaringen of een idee waar dit door kan komen?

5 opmerkingen:

  1. Bij mij gebeurt zoiets wel eens als ik de muis naast me op de bank heb liggen en het ding wat wegglijdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn ervaring is dat het aan blogger zelf ligt en aan de beperkingen daarvan. Op een tablet op blogger werken is bv ook geen doen. Op een pc heb ik er geen last van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt de touchpad uitzetten en een muuis aansluiten, dat werkt beter vaak, en je kunt bij instellingen de snelheid van de cursor (kijk bij muisinstellingen) verlagen, dat helpt meestal ook. Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helaas geen oplossing. Wel medeleven. Het lijkt me inderdaad heel vervelend!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank jullie allemaal voor het meedenken. Ik ben bang dat de ultieme tip er nog niet tussenzit: het gebeurt met muis en zonder muis. En als ik zonder muis werk (op de bank ofzo), dan kan ik niet zonder touchpad. En de cursor is OK ingesteld (helemaal niet snel).
    Maar ik blijf zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen