vrijdag 26 december 2014

vakantieklusJE - dieven neppen

Op een app over life hacks las ik n goede tip, die ik direct heb uitgevoerd.
Op je betaalpassen ( en ev. Credit card kaarten) doe je n stickertje met n pincode. Als de pas gestolen wordt, zullen de dieven die pincode gebruiken.
Maar.... Natuurlijk zet je hier niet de goede pincode op. Dus de dieven voeren de verkeerde pincode in, en je pas zal waarschijnlijk geblokkeerd worden. Zielig he? Voor die dieven dan.

Voor mensen die zo'n stickertje wel als geheugensteuntje willen gebruiken: neem cijfers 1 rij boven je pincode, of eronder. Dus 1235 wordt 4568. Of tel bij elk cijfer 1 op of 2 af (1235 wordt dan resp 2346 danwel 9013)
T blijft jammer dat je alleen bij abnamro je pincode kan veranderen naar iets dat je zelf kiest. Dan kun je n pincode kiezen die hier lekker makkelijk bij past. Maar dit werkt met alle pincode s en ook in t buitenland.

De gedachte dat ik met n piepklein stickertje dieven kan neppen, en mn passen veiliger kan maken, voelt als n klein stukje macht in de zaken die je kunnen overvallen in t leven. En al die stukjes grijp ik, zeker als ze me maar 5 minuten op n rustige dag kosten.

En als ik dan beroofd ooit wordt ( hoop ik niet maar heb veel Amsterdamse familie), kan ik nu al gniffelen bij mijn beeld van degene die met mijn pasjes bij n automaat staat. Voelt vast heel anders dan de machteloosheid dat iemand jouw zuurverdiende centjes gaat pakken.
Weer n kiezeltje in mijn goedelevenbouwwerkje.

Veel plezier met plakken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten