vrijdag 12 september 2014

hoeveel lekker is genoeg?

Ik zat vandaag na het eten te genieten van een laatste restje chocoladecake (zelfgebakken laatst, voor een dagje feest).

Er was nog maar een klein stukje. 3 bij 3 cm of zoiets. Maar zo na het avondeten was dit genoeg. En het was heerlijke cake, en ik heb heel intens zitten genieten.
Net zoveel zitten genieten als ik me van een luxe high tea kan herinneren.

Dus voor genieten is niet de hoeveelheid van belang. De kwaliteit helpt, maar ik weet niet of dat de doorslag gaf vanavond. Al ben ik best trots op mijn triple choclate brownies, het is gewoon het BBC recept.

Ik geloof dat het open staan voor het genieten, dat dat het voornaamste was waarom ik zo intens genoot.  Echt zin hebben in iets lekkers, er even rustig voor gaan zitten en even mezelf laten opgaan in de smaak.
Openstaan en erin opgaan, dat was waarom ik daarna me intens voldaan voelde.

Minds are like parachutes: they function best when open.
Dat blijft een heel waar gezegde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten